Weird canadians and the Swedish waffle day!


Under helgen var det White party som vi givetvis gick på. Alla klädde upp sig i vitt och dansade hela kvällen. Vi fick glowsticks och alla lös i mörkret. Sanaz var i Seattle hos sin moster så det var ganska tomt här i början. Eftersom att jag inte pratat svenska på hela helgen var det väldigt svårt att göra det igen när hon väl var tillbaka. 

När vi var på White partyt lyckades jag på något sätt få blommor av två olika killar. Fråga mig inte hur men så var det i alla fall. Student som man är så fick jag göra det bästa av situationen och använda en vattenkanna som vas eftersom att jag inte hade en riktig. 
På onsdagen var det våffeldagen som ni kanske vet. Jag mötte därför upp Sanaz på Mystic Market för att äta våfflor. Vi fick göra det bästa av situationen eftersom att de inte har riktiga våfflor här. Istället slängde de på nutella, marsmallows, grädde och kaksmulor så att det skulle smaka s'mores. Det blev en kanadensist version av en svensk tradition. 

Sanaz, jag och Clemens bestämde oss för att dra nytta av det fina vädret så vi tog en powerwalk till Hillside Mall. När vi kom dit bestämde vi oss för att vi behövde spicea upp våra liv lite så vi köpte froyo som vi njöt av i solen innan vi gick hem igen. Det var destress week på campus så när vi kom tillbaka gick vi och klappade på massor med hundar i alla olika storlekar och former. 
På fredagen sprang vi The President Run runt Ring Road och sen tog vi oss till gymmet. Efteråt bjöd skolan på glass så vi traskade dit och blev glatt överraskade av att det var så pass avancerat. Man fick ett glas med glass och sen fick man slänga på hur mycket toppings man ville. Även detta avnjöts i solen. På kvällen var det The Year-End-Banquet men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0