March 8th!


Det var länge sedan jag skrev nu! Jag har fullt upp med de sista inlärningarna och presentationerna. Här på campus springer det runt massor med rådjur. Här väntar vi på bussen och såg då en hel familj äta gräs bakom oss. Jag passade på att ta en rådjursselfi!
På torsdagsmorgonen för två veckor sedan åkte jag, Sanaz, Lodine och Ania downtown till Jam Café för att äta brunch. Jag åt pulled pork pancakes vilket var väldigt annorlunda men också väldigt gott. Det hade en massa annorlunda saker på menyn så jag tänkte definitivt åka tillbaka, även om jag måste göra det själv! 

Efteråt turistade vi runt i downtown och promenerade runt parlamentet. Det är byggt åt fel håll så det som ni ser på bilden vilket man skulle kunna tro är framsidan är egentligen baksidan. Komplicerat, jag vet! Den här sidan är dessutom mycket finare än den egentliga framsidan så enligt mig var det bara bra att de byggde det åt fel håll. På bilden har vi mig, Sanaz (Sverige), Lodine (Frankrike) och Ania (Polen). På kvällningen åkte vi åter igen downtown för att fira en av våra kompisar som fyllde år. Vi hamnade på en ny pub där vi satt och drack drinkar hela kvällen. 
Ania, Lodine, Stefan, Sanaz, Camille, Diederik och jag!
På fredagen hade vi världens mysigaste barbecue på Anias rooftop. Solen sken på som bara den och jag tror att alla vi hade alldeles för mycket kläder på oss. Det var riktigt varmt i solen vilket vi inte hade räknat med. Vi grillade korv, hamburgare, kyckling och massa annat som vi sedan avnjöt tillsammans. Vi satt kvar tills solen gått ner bakom bergen och först då började vi dra oss hemåt. 

Tangy skötte grillen efter att killarna listat ut hur man tände den. 

Sanaz och jag njöt som bara den av all D-vitamin vi fick i solen!

Mitt fantastiska gäng med utbytesstudenter <3

På lördagen kastade vi färgpulver på varandra för att fira den indiska Holi festivalen. Vi hade väldigt kul och vi blev väldigt fina. Jag tog mig även friheten att gå runt så här ett bra tag efteråt så jag fick en hel del konstiga blickar efter mig. Men vad gör det vad alla andra tycker? Vi hade kul och njöt av solen även denna vackra dag!

Mao, Tangy, Sego och Kota!
På kvällen kom hela gänget över till mitt cluster för att förfesta innan vi skulle dra vidare ut. Vi spelade väldigt intensiva kortspel vilket var kul. Allt efter att tiden gick kom fler och fler människor. 

På söndagen mådde man som man förtjänade. Det blev totalstopp i våran toalett men det orkade jag inte ta hand om så jag gick till Residence Office och bad om hjälp. Jag mötte upp de andra nere vid Fisherman's Wharf och tittade på sälarna och åt lax tacos. Sen promenerade vi runt i downtown innan vi insåg att det var söndag och att allt hade stängt! Då var det bara att hoppa på bussen hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0