Already March!


Hallå där! Veckorna flyger fram alldeles för fort här borta och jag hänger knappt med! Förra veckan på måndagskvällen bestämde vi oss för att dra till Lucky's bar som har 90 tals kvällar på måndagar. Älskar att det springer runt fotografer och tar bilder om man vill. Därav bilden här ovanför. Resten av veckan bestod av plugg för min del. Jag bakade en äppelpaj en kväll men det var inte så gott utan vaniljsås. Det är något jag verkligen saknar från Sverige, lite gammal vanlig vaniljsås! Jag lyckades också ta mig till gymmet en gång och jag har fortfarande träningsvärk. Måste bli bättre på träningsfronten som det ser ut nu!
På torsdagskvällen var det knytis i samma cluster som Sanaz bor i. Jag tog med mig lite pepsi och drog dit senare eftersom att jag hade lektion. Det var väldigt kul att smaka på massa olika maträtter från hela världen. Efter det gick jag till Campus pubben som hade Buddy night. De bjöd på gratis chicken wings och nachos. Tyvärr var jag för mätt för att kunna njuta av det. Eftersom att det också var karaoke kväll ville min buddy jävlas med mig och skrev upp oss för att sjunga karaoke. Vad han inte visste var att jag faktiskt kan sjunga så gissa om han var häpen när han listade ut det och insåg att han inte var bättre än mig!

Maten som bjöds på under knytiset!

På fredagen åkte vi på ett houseparty utanför campus och där hade de en UV lampa och UV pennor som vi ritade med. De fester som är off campus är oftast roligare och man kan väl summera den här kvällen som att vissa hade roligare än andra. Jag såg inte så mycket av festen eftersom att jag såg efter en kompis som hade druckit en aning för mycket. Det gjorde dock inte så mycket. Vi hade roligt endå och när vi kom hem mitt i natten tyckte Sanaz att jag skulle göra pommes till henne. Det slutade med att vi halvvakna åt halvrå pommes. 

Lördagen var en härlig dag med strålande sol och blå himmel. Vi var ett gäng som gick och kollade på vår vän Diederik's field hockey match och njöt på läktaren i solen. På bilden ser ni ett gäng som spelar Quidditch! Precis som i Harry Potter filmerna springer de runt med kvastar mellan benen och gud vad vi skrattade när vi såg detta! Efter matchen, som de tyvärr förlorade, var vi några stycken som tog oss ner till Cadboro Bay och käkade lunch. På kvällen gick vi på bio här på campus och såg Birdman som fick en eller flera Oscars. Vi betalade inte ens 5 dollar och det var nog den konstigaste filmen jag någonsin har sett. It made no sense!!! 

I söndags var det plugg som gällde hela dagen. Om ni bara visste hur svårt det börjar bli för mig att använda mig av rätt meningsbyggnad när jag skriver på svenska. Det kanske ni redan har märkt. När jag behövde en paus fick jag för mig att städa så jag drog fram dammsugaren. Det visade sig dock att jag var tvungen att sopa först för att det över huvud taget skulle ge någon effekt. Jag hatar dammsugare!!! Körde både mitt rum, toan, hallen och vardagsrummet och herregud vilken skillnad det blev. Tror inte det någonsin blivit gjort här hemma sen jag flyttade in. 

Igår satt jag och Sanaz ute i vårsolen och njöt en stund medan vi pluggade. Vi satt till och med utan jacka vilket var väldigt härligt! Min sista lektion blev inställd så istället drog jag över till en kompis för lite musikterapi! Man kan väl säga att jag var in my happyplace just då! Gitarr musik är det det bästa jag vet! Vi turades om att spela och oj vad jag njöt. Kunde känna det ända ut i fingertopparna! It's good to have a friend with a guitar! Kände mig som en ny människa när jag gick därifrån så det var ett bra slut på dagen. Nu ska jag ta bussen till Wallmart i vårsolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0