Welcome to Victoria!


Jag har förstått att ni är lite nyfikna på mitt liv här så jag tänkte skriva en liten snutt. Det är ganska svårt för mig att hitta tid till det här just nu i början så jag hoppas att jag blir bättre senare. Jag kom fram till Victoria i fredags och jag är fortfarande förvånad över hur mycket det här stället liknat Twilight filmerna. 
De första två nätterna bodde jag på hotell med den största sängen jag någonsin sett! Jag promenerade i downtown för att kolla in området och på lördagen gick jag till min skola för att möta upp Sanaz som är den andra svenska tjejen från min skola. Vi checkade in i våra rum och sen tog hennes moster med oss ut och bjöd på lunch i downtown. Dagen efter var det orientering med alla utbytesstudenter vilket var väldigt kul. Jag har fått vänner som är från många olika ställen i världen bland annat Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spanien och Norge. Alla är så olika men samtidigt väldigt lika eftersom att vi alla är i samma situation. 

På måndagen hade jag mina första lektioner och efter det på kvällen så satt vi på pubben som finns här och drack öl. Det har blivit lite av ett samlingsställe för oss. Jag trivs jättebra vilket jag faktiskt är lite förvånad över. Det är inte speciellt svårt att ta sig runt på campus och mitt lokalsinne är för ovanlighetens skull på topp! Det känns redan som att jag har varit här jättelänge och att jag har känt de här människorna längre än 5 dagar. Igår bokade vi biljetter för att gå och se en hockey match på lördag så det blir spännande! Det kommer bli ett bra halvår det här!

Kommentarer
Postat av: Anna

Spännande! Vad kul med vänner från "hela världen" och häftig upplevelse. Som i en film! Fortsätt uppdatera :D Ha det bäst!<3

2015-01-11 @ 22:47:48
URL: http://akl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0