First week done!

I fredags var det full rulle på campus! Det var fest i nästan vart enda cluster och jag har nog aldrig sett så mycket ungdomar på samma ställe. Det var en väldigt häftig upplevelse att få se det typiska studentlivet. Musik dunkade i alla hörn och vi spelade beer pong. Vi började kvällen på ett ställe och till slut var majoriteten av alla som var där utbytesstudenter. Sen gick vi till mina grannar och hälsade på men vi stannade inte så länge utan gick tillbaka till det första stället igen. Det blev en väldigt bra invigning av studentlivet!

På lördagen var jag och såg min första hockey match någonsin. Jag tyckte det var väldigt kul och jag satt hela tiden och hoppades på att de skulle filma mig på den stora tv-skärmen. När de väl gjorde det så hann jag självklart inte ta en bild på det... Så jag var lite besviken över det. Jag lyckades dock få en bild på våra pannor vilket inte riktigt var vad jag var ute efter. Det visade sig också att arenan låg precis bredvid hotellet jag bodde på innan jag flyttade in på skolan. 
I tisdags gjorde jag min svenska juridiktenta kl.6.30 på morgonen för att det skulle ske samtidigt som i Sverige. Det var väl inte allt för kul men nu är det gjort och jag är väldigt lättad. Även om det är ganska mycket som måste göras och läsas innan lektionerna här varje vecka så känns det inte så jobbigt. 

Idag är det tvättdag för våran del. Jag han kommit fram till att det kommer bli ganska dyrt att tvätta här så man får göra det så lite som möjligt. Varje maskin kostar 2$. Dock är de ganska stora så man kan trycka i betydligt mer än vad jag hade räknat med. Det känns bra att kunna göra vanliga saker igen och inte behöva plugga hela tiden. Även om tvätta kanske inte är det roligaste man kan göra. Snart har jag min sista lektion för den här veckan och jag välkomnar helgen med öppna armar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0