Sanaz birthday weekend!


Förra veckan hade vi några dagar med otroligt fint väder. Sanaz och jag drog ner till stranden för att träna lite. Det råkade även vara så att det var mitt första träningspass sen jag lämnade Sverige. Det var otroligt skönt att få springa igen! Dock var det ganska jobbigt att springa i sanden men vad gör det när vädret var på vår sida. Jag hade träningsverk dagen efter kan jag berätta!
Cadboro Bay, stranden precis nedanför oss
Våren har kommit till Victoria!

På fredagen efter att vi skrivit alla våra mid terms var det dags för den efterlängtade Hawaii festen. Vi körde på ordentligt med glitter i ansiktet och Hawaii kransar runt halsarna. Sanaz hade en liten förfest i hennes lägenhet och vi dekorerade med ballongen och girlanger eftersom att det var hennes födelsedag dagen efter. Vi drog sedan vidare till en club downtown där Hawaiifesten ägde rum. Nästa alla utbytesstudenter var där och även några av de kanadensare som vi känner. Det var en grymt kul kväll!

Jag hade sagt till Sanaz att jag skulle laga frukost till henne på hennes födelsedag. Det hon dock inte visste var att jag hade andra planer. På lördagsmorgonen gick jag upp och bakade kladdkakemuffins och bjöd in våra vänner för att överraska henne. Det bästa var att hon hade klagat kvällen innan på att hon var löjlig som hängde upp ballonger åt sig själv för att hon var stensäker på att ingen skulle göra det åt henne. Oj så fel hon hade!!!  

På kvällen gick vi på bio med Alessandro från Italien och bestämde oss sedan för att käka sushi till middag. Att jag inte käkat sushi förut är galet. Det är så gott!
Lördagskvällen bjöd även den på fest så när vi vaknade på söndagen var vi lagom trötta. Det blev en slapp dag för oss alla tror jag. Jag träffade min juridikgrupp och gjorde klart en uppgift. Sen gick Sanaz och jag ner till Peppers och handlade en riktigt efterlängtad söndagsmiddag. Vi åt lax och potatis samtidigt som vi streamade Oscars galan. Det var precis vad vi behövde efter en fartfylld men fantastisk helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0