Spring in Victoria and a Swedish visitor!


Här borta på andra sidan Atlanten börjar det bli väldigt grönt och fint. Vi hade några dagar med väldigt mycket regn vilket var väldigt deprimerande men efter det blommade allt upp så nu är det fint igen. 
Vi hade några dagar med roliga fester tillsammans med alla. Vi är ett så stort gäng att vi i många fall står för majoriteten av personerna som är där. Men det är då det är som roligast. 
Sanaz och jag tog oss ner till stranden och Starbucks för en frappe en eftermiddag. Sen gick vi vidare och åt på thairestaurangen som ligger där i närheten. En väldigt bra dag helt enkelt!
För lite mer än en vecka sedan hämtade jag upp en svensk Malin som kom hela vägen från San Diego för att hälsa på mig här i Victoria! Hon hade lov från skolan och då passade hon på att utforska Victoria. 

På torsdagen drog vi ihop hela gänget för en Rooftop bbq 2.0. Vi hade sol vilket var tur eftersom att det visade sig att det var slut på gas i grillen. Vi åt massa gott och njöt i solen medan vi laddade upp inför fest på kvällen. Jag är också officiellt klar med alla lektioner här i Victoria. Nu är det bara en massa tentor som väntar!

Lodine och jag tog en tupplur i solen!

Sverige spöade Frankrike i beer pong!

På kvällen var det Full Moon Party med lysande färger som man fick målade i ansiktet. Jag förstärkte verkligen allas tankar om att alla svenskar är långa och blonda genom att ta hit Malin! Vi hade en väldigt kul kväll på dansgolvet!
Vi hade tur och slapp stå i kön eftersom att vi hade biljetter!

På torsdagen blev det shopping inför helgens födelsedagsfest. Svenskarna bestämde sig för att äta indiskt till middag vilket var väldigt gott men oj så starkt!! Vi bad dem göra maten mild men trots det dog vi nästan av att våra munnar höll på att brinna upp!!
Bilden förklarar sig själv väldigt bra!

Eftersom att maten knappt gick att äta avslutade vi kvällen med lite frozen Youghurt! Min favorit!!!

På lördagen tog vi med Malin ut och hikeade. Det slutade med att vi besteg hela Mount Douglas. Utsikten var helt fantastisk som ni kanske kan se. 

Efter det var vi hungriga så vi tog oss till Fisherman's Wharf och åt fish and chips. Mumsigt värre! Tyvärr fick vi inte se några sälar den här gången vilket var huvudanledningen till att vi tog oss dit. 
Den kvällen var det födelsedagsfest för Heidi och Lodine/maskerad. Alla var jättefina och temat var att man skulle klä ut sig till något som började på samma bokstav som sitt namn. Jag hade en Toga klänning som jag gjort av ett lakan, Sanaz var en sheriff och Malin var en mumie. 

Sweden x3

Tanguy, Sanaz och jag

Ena födelsedagsbarnet Lodine och jag

På måndagskvällen åt vi på en lite mer fancy fiskrestaurang. Sanaz åt både ostron, musslor, räkor och bläckfisk som ni kan se på bilden. Själv höll jag mig till lax! Malin fick med friterade bebisbläckfiskar i hennes mat så jag tog tummen ur och testade det. Någonting måste man ju testa eftersom att jag vägrar att testa ostron! Det var även Malins sista kvälle så morgonen efter släppte jag av henne vid bussen! Nu är det tillbaka till verkligheten i en vecka tills alla tentor är över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0