Final exams and final goodbyes!


Veckan efter att Malin hade åkt hem så hade vi fantastiskt väder i några dagar. Jag och Sanaz gick ut på powerwalks på morgnarna för att njuta av vädret. En gång gick jag vilse i en skog vilket blev ett spännande äventyr. 
Jag utforskar klippan vid vattnet
Vi hade vår sista knytis med jättegoda japanska pannkakor och svenska chokladbollar. Vi signerade en kanadensisk flagga till en av våra kompisar. 
Tobias, Clemens och jag
På kvällen var vi några stycken som gick ner till stranden och hängde. Det var ganska kallt men väldigt mysigt och stjärnklart. Den här veckan började också vissa av våra kompisar att åka hem så det blev mång avsked. 
Plugg var något som vi inte hade brist på! Jag hade tre tentor så jag pluggade ganska mycket de sista dagarna. Som pluggpaus åkte jag till downtown och köpte souvenirer eller hängde med mina kanadensiska kompisar. Jag hade glömt bort hur mycket jag älskar att åka bil! 

Vi tog oss ut på en sista utekväll med de av alla utbytisar som var kvar. Det var inte många men vi hade en väldigt kul kväll ihop. Jag köpte förstås en UVic tröja!

Man såg tydlig skillnad på kulturer när det var dags att skriva tentor. En av tentorna skrev vi i gympasalen och det var nog runt 300 elever som trängdes där inne. Det var helt klart min svåraste tenta. Jag hittade till och med på ett ord eftersom att jag inte hade en aning om vad det hette. 

Lodine, Ania, Camille, jag, PJ och Sanaz
Hawaii teamet minus Diederik möttes upp under helgen för att planera våran resa. Det fanns väldigt många saker att göra och se så att försöka planera våra dagar lite var en bra ide!

På måndagkvällen hade jag fått nog av allt pluggande så jag hängde med Russell istället. Vi hade båda samma tenta dagen efter, vilket också var min sista, så vi pluggade lite tillsammans. När tentan var klar så var jag helt klar med allt på UVic. Det kändes väldigt skönt men också väldigt tråkigt. På kvällen hängde vi på Felicita's och sa hejdå till alla våra kompisar. Det var väldigt sorgligt men vi kommer ses igen! Det är inte ett hejdå utan ett vi ses snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0