Återblick!

Idag är det lite mer än en vecka sedan jag tog studenten och gud vad fort det det har gått. Studentdagen var en väldigt bra dag som började redan kl.5 på morgonen och slutade kl.2 på natten för min del. Vi började med champangefrukost hos en klasskompis och bara hade det mysigt. Det blev en hel del foton tagna som så småningom kanske visas här. Efter det blev det partybuss till skolan då vi delade buss med en annan klass. Väl i skolan var det mycket mingel och så tog vi klassfoton och studentporträtt. Lunchen var inte den bästa och efter det var det dags för avslutning i multihallen. Jag sjöng tillsammans med lärarbandet och vi hade också kokat ihop ett annat uppträdande där jag spelade trummor.

Efter utspringet så var det flakåkning som stod på tur. Det var svinkallt och det blåste så att bli dränkt i öl var inte så kul. Mina fötter var helt fäkta av öl när vi åkte i nedförsbacke eftersom att jag stod väldigt långt fram. Pappa fick komma och hämta mig så att jag kunde släng mig in i duschen. Till skillnad från många andra så drog jag på mig flera lager kläder istället för att ta på mig studentklänningen igen. Jag var lite för kall för att göra det.

Mottagningen var väldigt mysig med många släktingar och god mat. Det var väldigt kul att träffa alla på samma gång. Senare på kvällen när de flesta gått hem så var det dags för slutskivan. Det var lite segt i början men sen blev det bättre. Jag drog hem med sista bussen för att jag var så otroligt trött.

Om man summerar allt så måste jag säga att det var en väldigt bra dag som jag gärna skulle vilja göra om! Det enda jag skulle kunna tänka mig att ändra på är att ta mer kort efter utspringet. Jag ska försöka luska fram lite kort från alla släktingar som kom. Någon måste ju ha fått en bra bild. Till skillnad från många andra som tar studenten så kommer jag faktiskt att sakna skolan och att träffa alla samtidigt. Jag har nog fortfarande inte fattat att jag inte kommer gå till Väsby Nya igen för att gå i skolan. Helt ärligt så vet jag inte vad jag tycker om det än. Jag skulle gärna kunna gå kvar ett tag till eftersom att jag trivs så bra med alla människor där. Under min gymnasietid så har jag dessutom utvecklats så otroligt mycket! Jag har träffat massor med underbara människor, fått vänner för livet och lyckats kamma hem 3 olika stipendier. Jag fick mitt första jobb och jag har uppträtt på alla avslutningar. Jag har dessutom lyckats gå ut gymnasiet med 26 MVG och 5 VG vilket inte är helt fel. Kort sagt så finns det en hel del jag kommer minnas och sakna från den här tiden. Det är under de här tre åren som jag har blivit mig själv. Så till alla som på något sätt har varit med och skapat de här underbara åren: Tack! Jag kommer sakna det otroligt mycket och förhoppningsvis kommer jag kunna behålla både människorna och minnena i många år framöver! Nu väntar en spännande sommar med stora äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0