VI VANN!! :D :D :D


Det blev en riktigt lång dag idag och därför finns det risk för att detta blir ett långt inlägg. Jag åkte till Messingen till halv tio på morgonen för att soundchecka och då får jag reda på att alla aktiviteter utomhus skulle flyttas in. Stora scenen som jag skulle sjunga på flyttades därför ner i multihallen i Messingen. Soundchecken blev därför inställd så jag drev runt lite i huset och sedan repade jag med Ingemar som skulle spela gitarr åt mig. Jag passade också på att lyssna lite på några unga tjejer som sjöng och de va grymt duktiga. Sen var det dags för mig att sjunga och det gick riktigt bra! Niklas Wahlgren och Tomas Wickgren var konferencieer. Innan de skulle presentera mig så skojjade de om vad jag hette och sen när de faktiskt berättade för alla att det var jag som skulle sjunga så sa det fel namn. Blev kallad både Therese Larsson, Sara Hansson och fru Hansson idag.

Mellan mina uppträdanden gled jag runt och lyssnade på de olika artisterna som var där. Snackade lite med Linda Bengtzing och fick även en finfin bild på oss. Till slut var det dags för oss att sjunga vårt bidrag till Väsbylåten och det var skitkul. Förutom att man knappt hörde oss körtjejer så gick det superbra! Sen var det bara att vänta på att vi skulle få reda på vilket bidrag som vann väsbylåten så då lyssnade jag på flera artister bl.a. David Lindgren. När det väl var dags att få reda på vem som hade vunnit så var jag nästan säker på att det var ett av de andra bidragen. Men när de ropar ut att bidrag nr 7 vann så var jag tvungen att tänka innan jag fattade att det var vi! Jag är sjukt stolt över oss och Ante är grym som skrev en så bra låt! Trots att jag bara är körtjej i det här samanhanget så är jag sjukt glad! När vi gick av scenen ville mormor ta en bild men hon och mamma blev stoppade av ordningsvakterna vilket jag tyckte var väldigt kul! Det var nästan så att jag ville stå kvar bara för att det inte kunde komma närmre ;) Men det gjorde jag inte utan jag var snäll och lät mormor ta bilden ovan på mig och Ante. När hon stod där och fotade så kom det massor med andra människor som också ville fota. Det var en rolig upplevelse :)

Trots att allt inte blev som man hade tänkt idag så var det otroligt kul! Jag är riktigt hes nu. Det har varit så otroligt mycket musik den här veckan men jag klagar inte! Allt har varit sjukt kul! Det som var lite mindre roligt var att mina jackor är inlåsta på musikskolan :P Men men, de kan ligga där tills på måndag. Nu har jag nyligen käkat och jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig redan. Jag har sovit så otroligt lite den här veckan så jag är sjukt trött!

Ha det gött allihopa och tack till er som röstade på Antes bidrag till Väsbylåten!

Kommentarer
Postat av: Michaela (fotoblogg)

Grattis igen! Ja gör det :) Kram

2012-06-03 @ 21:16:15
URL: http://michaelabjorkphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0