Sommarjobb

I morse hade jag riktigt svårt att gå upp ur sängen eftersom att jag hade ställt klockan på 7.00. Jag hade rätt om att jag skulle somna med ett leende på läpparna för det gjorde jag verkligen efter en toppen dag! Anledningen till varför jag gick upp så tidigt i morse var för att det var första dagen på mitt sommarjobb! Jag har ett ganska ovanligt sommarjobb om man jämför med alla andra. Det jag gör är att jag åker runt med en kille till äldre människor och hjälper dem med saker de inte kan göra själv tex byta lampor. Detta gör jag dock bara tre dagar i veckan. De andra dagarna ska jag sitta på kontor. Exakt vad jag ska göra där får jag reda på imorgon. Trots att jag är van med att gå upp tidigt så är jag mycket tröttare idag än vad jag brukar vara efter en lång skoldag. Det blev en annorlunda dag men också ganska kul! Det lär bli rätt svårt att leva upp till gårdagen av olika anledningar men man får göra det bästa av saken :)

Jag tar troligtvis mitt sommarjobb lite för seriöst i och med att jag har gått och köpt nya byxor. Men vad gör det? Det passar och ser lite häftigare ut! Känner mig väldigt cool när jag går runt i mina jobbyxor i och med att alla som ser mig fattar att jag jobbar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0