I Will Fight(Outrage)

Den första låten jag skrev heter "I Will Fight(Outrage)". Igentligen är det inte min första men eftersom att jag inte är speciellt nöjd med de andra så brukar jag säga det. Jag skrev låten en helg förra våren inför en tävling. Jag och Sohejla skulle nämligen vara med i Väsby Mot Våld's konsert "Peace and Safe 2010". Vinnaren av tävlingen skulle vara de som på bästa sätt och bästa motivering visade att de var emot våld. Både mina föräldrar och min mormor hade tjatat rätt länge på att jag skulle skriva egna låtar så jag satte mig ner och började skriva.

Låten handlar om en person som blivit utsatt för någon sorts våldshandling, hur man lätt stänger in sig och skyller på sig själv. Samtidigt som man har dessa känslor så vill man även hitta ett sätt att ta sig igenom händelsen och lägga den på hyllan. Det är inte lätt att radera sånna här minnen från hjärnan. Jag tror att många vill glömma men inte kan. Därför är det otroligt viktigt att man har nära och kära som kan hjälpa än igenom det!

Den här versionen som jag har uppe på Youtube är det första utkastet av låten. Jag har ändrat lite på musiken och inför sommaren så ska jag se till att den blir klar så att ni kan få höra hur den faktiskt låter idag :)

Hare gött!


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- trevlig helg :)!

2011-02-26 @ 03:29:02
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Stefani Durschfall

Alltså, JÄTTEFIN! Man blir gråtfärdig...

2011-02-26 @ 17:49:56
URL: http://stefanisblogg.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0