Julavslutning och sång


Foto: Amanda Kurén

Igår hade vi julavslutning i skolan och det betyder att jag har gått halva min gymnasietid! Tänk att det redan har gått ett och ett halv år sedan jag började gymnasiet! Det är helt sjukt vad tiden går fort. Det skulle vara kul att gå tillbaka i tiden och se vem jag var då. Jag är inte alls samma blyga tjej som var orolig för att inte lyckas få några vänner i gymnasiet längre. Ni som känner mig förstå nog vad jag menar :P

För några dagar sedan sa jag att jag skulle sjunga på julavslutningen så det tänkte jag berätta lite om. Bilden har inget med det att göra utan den är från invigningen av skolan i höstas. Men iallafall så sjöng jag igår på våran avslutning. Jag sjöng "White Christmas" och jag fick hjälp med kompet av en av musikskolelärarna. Vi hade inte tränat innan så jag var lite orolig i början men det gick bra. Jag inledde avslutningen med den låten och sedan sjöng Tewar och Amanda. Vi skypade även med våran rektor som är i New York för tillfället. Avslutningsnummret var "överraskningen" som jag skrev om. Jag sjöng då "Last Christmas" med lärarbandet. Det uppträdandet var det roligaste jag har gjort i hela mitt liv! Själva låten i sig var helt annorlunda från vad orginalet är och jag satt inte still som jag brukar. Jag tyckte att det var skitkul, det går inte riktigt att beskriva men det var lite speciellt. Jag tror också att publiken tyckte att det var kul för det var flera som satt och skrattade. Jag hoppas att någon lägger upp en video som jag kan få tag på så att ni kan titta. Det var sjukt kul och helt klart det roligast uppträdandet jag har gjort! Jag kunde inte ha gjort det själv heller så lärarbandet ska ha lite beröm också ;)

Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0