Svenska projekt!

Okej, lite info om mitt Svenska projekt:

Eftersom jag går i 1:an så läser vi Svenska A just nu och då gjorde vi ett projektarbete som vi kallade form. Det gick ut på att vi skulle välja en form som vi ville uttrycka oss i, jag valde naturligtvis att skriva en låt. Sedan fick vi i uppgift att väla en av de demokratiska värderingarn och skriv om de. Jag valde Människans frihet och integritet eftersom det berör mig mest. Utefter de tankarna jag har runt det så har jag skrivit en låt som faktist är på SVENSKA :O haha

På torsdag denna vecka har vi "Presentation Day" i skolan och det betyder att de som vill kan få redovisa sitt projekt inför hela skolan inklusive alla som jobbar där. Då ska jag framföra min låt vilket ska bli kul! Man kan altså säga att det är världspremiären för min nya låt! Jag kan avslöja att den heter "Mindre Värd". Målet är att jag ska lägga upp mitt live farmförande på kvällen samma dag och någon dag senare ägger jag upp den inspelade versionen eller om det blir tvärt om :P

I morgon slutar jag väldigt tidigt på grund av inställda lektioner så jag har bara svenska prov på morronen och senan en svenska lektion. Då ska jag och Amanda käka lunch på resturangen Tiger! :D mums.. Jag fick nämligen det i födelsedags pressent av henne. :D På eftermiddagen har vi genrep inför Presentation Day kl. 15.00 och efter der har jag solosång :D

Nu måste jag sluta, måste göra mig iordning för fotbollsträning!
Puss och hej, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Maria

ska bli kul att höra din låt imorrn!! musigt måsteockså äta där snart!!;) <3

2010-10-13 @ 10:06:15
Postat av: Therese

Jasså du det tycker du?? ;) :P Hahah japp jätte musigt xD

2010-10-13 @ 11:22:38
URL: http://musicbytette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0