Goda gärningar gör att man mår bättre innombords! :D



Jag fick världens trörsta jul känsla när jag kom hem och tittade ut från köksfönstret idag. :P Jag länkltar värkligen till julen! Bilden är på min fina grispepparkaka som jag gjorde i julas. Jag och Josse tyckte det var jättekul med en gris som det stod gurka på! xD I år ska jag göra flera liknande pepparkakor :P

Till middag blev det hamburgare som min broscha gjorde from scratch :P Dom var helt okej men han skulle ha kryddat lite mer ;) Mamma ville att jag skulle göra en blåbärspaj till ikväll så jag försöker få Mickan att gå med på att komma hit och titta på Idol istället för att jag ska gå till henne :P

Dagens goda gärning:
När vi satt och åt i skolan så såg vi en gammal gubbe som satt i rullstol som hade fastnat i portdörren. Han kunde bara använda ena armen och ena benet så han kom inte över tröskeln! Jag och Matilda tyckte så synd om honom att vi var tvungna att gå dit och hjälpa honom ut! Så vi fick ut honom därifrån och så gick vi tillbaka och fortsatte att äta men då såg vi att han hade åkt ner i stolen och att han inte kom någon stans. Efter en stund kom Vilundas rektor fram till oss och började prata om maten och då var vi tvungna att nämna den stackars lilla gubben som förtfarande satt kvar på samma ställe. Kell (vet inte hur det stavas) gick därför ut och rullade honom över vägen
och sedan försvan gubben så jag antar att det gick bra för honom. :D Efteråt känndes det jättebra att ha hjälpt honom så i fortsättningen ska jag börja hjälpa människor mer :)

Nu ska jag göra ett försök att få tag på Mickan och sedan blir det pajbakning :D Får se om jag lägger upp en bild på mästervärket! :P
Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0