Two swedes in Minnesota = Doubble Troubble!

Min första vecka i Minnesota spenderades med min kära kompis Hanna som kom hela vägen hit från Sverige för att hänga med oss i en vecka. Efter att ha gått från att träffas i stort sätt varje dag i 2 månader till att inte ses på 4 månader så var det med stor entusiasm som jag hämtade upp Hanna på flygplatsen. Det kändes väldigt konstigt att för en gångs skull var den som hämtar upp något och inte tvärt om.
Som vanligt var det full fart hela kvällen. Vi tog med Hanna till vårat favoritställe där vi åt riktig amerikans mat. På kvällen introducerade vi den amerikanska partykulturen för Hanna.
Bara det faktum att jag hade en av mina vänner här gjorde det hela mycket roligare. My Swedish partner in crime! Många hade svårt att tro på att vi var svenskar, även när vi pratade svenska med varandra framför dem.
Vi var hundvakt till denna lilla fuling som tyckte det var kul att vara med på bild.
Dagen efter tog vi med Hanna ut och hikade vid Taylors Falls. Hiking skills är något som svenskar saknar vilket syndes tydligt på Hanna.
Vi klättrade runt på bergskanterna och njöt av solen. På andra sidan floden var Wisconsin!
Vi kände oss väldigt modiga när vi satt precis vid stupet av bergskanten.
Hela hiking gänget i en och samma bild - Erick, Mark, Hanna och jag.
En kväll åkte vi och bowlade med ett gäng av Erick's kompisar. På något höger och vänster lyckades jag vinna hela spelet vilket förvånade mig ganska mycket. Jag fick 5st strikes i rad! Hur lyckas man med det egentligen?
Erick's födelsedag var den 28e April och det skulle vi så klart fira! Hanna och jag spenderade dagen i Mall of America där vi shoppade alldeles för mycket. På kvällen hade vi några av Erick's kompisar över på fest.
Vi spelade Beer Pong och jag är fortfarande obesegrad! Jag vet inte varför men av någon anledning är jag ganska bra på det spelet. Det var en väldigt kul och oförglömlig kväll!
Mycket av våran tid spenderades i bilen på väg till och från olika ställen. Haeley tog med oss till hennes skola och visade oss runt ett tag. Vi åkte också till en restaurang där de hade ett parisehjul. Killen som stod i baren sa att han skulle betala för mig och jag bestämde mig för att åka eftersom att jag sa att jag var höjdrädd. Hanna och jag begav oss därför upp i hjulet och det var ganska läskigt i början men utsikten var fin och man vande sig efter ett tag.
På kvällen tog vi Haeleys bil och åkte på bio helt själva. Det var första gången jag körde utan en amerikan i bilen och jag var så lycklig över att få köra igen. Det är något som jag verkligen har saknat på den här sidan av atlanten.
Hanna och jag tog en powernap på parkeringsuppfarten eftersom att vädret var så härligt!
Vi spenderade en heldag med Grant och tog med Hanna till the sculpture garden vilket är något man måste se när man är här som turist. Vi besökte också ett museum innan vi rörde oss hem igen.
På kvällen åkte vi till Clives och tittade på den sista hockey matchen för säsongen. Wild förlorade så alla var lite småsura. På kvällen hade vi en liten mini fest hemma i källaren.
Den 2 Maj var det dags för Haeleys graduation från Augsburg. Vi alla klädde upp oss och spenderade en väldigt varm dag på hennes skola. Sen tog vi oss till Cheesecake factory där vi åt en väldigt god middag.
På kvällen tog vi med Hanna på en EDM konsert där vi dansade hela natten.
Hannas sista dag spenderades hemma med familjen. Vi tog oss till Broadway for en liten avskedsmiddag och en Deep dish cookie innan vi åkte till flyget för att släppa av Hanna. Det kändes väldigt tomt när hon hade åkt. Det var så himla kul att ha henne här med mig och det ska bli kul att ses igen när jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0