Minnesota 2015

De två dagarna jag hade i Victoria efter att jag kommit tillbaka från Hawaii var fullproppade med saker att göra vilket gjorde att det var två väldigt stressiga dagar. Först av allt var jag tvungen att ta en powernap eftersom att jag inte kunde sova på flyget. Sen var det bara att börja packa ihop alla mina saker. Det är helt sjukt hur mycket saker man lyckas samla på sig under en termin. Jag hade kunnat ha en loppis med alla de sakerna jag lämnade kvar. Alla mina kökssaker och oöppnad mat lämnade jag in till UVic's Food Bank så att någon annan student kunde få användning för dem. En del saker, så som täcke och kudde samt en del kläder, skänkte jag till välgörenhet.
De skolböcker jag hade sålde jag tillbaka till bokaffären så jag fick ungefär halva priset tillbaka. En del saker packade jag ner i en låda och skickade på posten hela vägen hem till Sverige även fast jag troligtvis hade fått plats med det i väskorna. Det var väldigt tråkigt att packa ner alla sina saker speciellt när det kom till att ta ner alla saker från väggarna.
Utsikten från Mount Tolmie
(Känns som att jag kommer ångra att jag skriver det här men whatever...)
På kvällen gick jag hem till fransyskorna och åt middag med några av de få utbytesstudenterna som fortfarande var kvar i Victoria. De flesta hade antingen åkt hem till sitt eget land eller dragit ut på äventyr någonstans i världen. Efter att vi hade ätit sa vi hejdå och så kom Russell och hämtade upp mig. Först åkte vi till Mt. Tolmie för att titta på utsikten en sista gång. Helt sjukt att jag inte vetat om detta ställe för än ca 2 veckor innan jag åkte ifrån Victoria. Man kunde se hela Victoria och ända till Port Angeles i USA från den här platsen! Helt klart ett av mina favoritställen i Victoria! Sen åkte vi vidare och hamnade på en restaurang där vi drack vuxenkaffe som jag kallar det. Det blev en bra sista kväll i Victoria!
Dagen efter fortsatte jag packa mina saker. Alessandro kom förbi och hjälpte mig ett tag vilket var väldigt uppskattat. Eftersom att mina rumskompisar inte hade städat speciellt bra så var jag också tvungen att göra det. När tiden var inne tog jag mitt pick och pack till parkeringen där Russell's pappa väntade på mig för att köra mig till flyget. Flygplatsen i Victoria är otroligt liten och när jag kom gående där träffade jag på min kompis Eliska som väntade på hennes pojkvän så jag fick sällskap ett tag.
Flygen till Minnesota gick bra och jag kom fram mitt i natten. Haeley och Grant hämtade upp mig på flygplatsen och sen bar det av raka vägen hem för att sova. Det känns väldigt bra att vara tillbaka trots att jag saknar Victoria. Jag hade väldigt gärna velat ha lite sommar i Victoria innan jag åkte eftersom att det sägs att det är fantastiskt fint där under den tiden. Jag får i alla fall lite sommar i Minnesota innan jag åker hem till den svenska sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0