Year-End Banquet!


Fredagen den 27e Mars var det dags för våran avslutningsmiddag som skolan anordnade. Vi möttes upp allihopa på campus och tog en gruppbild på hela gänget. Det kändes lite som att vi skulle gå på bal eller något liknande för alla var så fint uppklädda. Sen tog vi oss ner till ett hotell i Downtown där det var fint dukat för oss. 
Jag hade lovat att jag skulle sjunga på Banquetten men samtidigt sa jag till alla mina kompisar att jag inte skulle det. När vi kom dit och såg schemat för kvällen ligga på borden så kunder jag ju inget annat än att erkänna att jag faktiskt skulle sjunga. Skolan hade hyrt en gitarr åt mig och det var väldigt kul att få spela igen. 

Ordet spred sig snabbt att jag skulle sjunga. De som inte visste att jag sjunger var ganska förvånade och de som visste tyckte det var jättekul. När det väl var dags för mig att sjunga satt vissa och gapade för att de var så förvånade. Något som jag uppskattade väldigt mycket var att när jag var klar fick jag stående ovationer av ett gäng. Det var väldigt uppskattat!!

Vi åt massor med god mat och efterrätt medan vi kollade på videor och foton. Christina som tar hand om alla oss utbytisar hade ordnat en fototävling, en most-likely tävling och satt ihop en dansvideo som vi filmat. Vi fick också ett diplom som bevis på att vi gått i skolan här en termin. När middagen började gå mot sitt slut tog vi massor med gruppbildet innan vi gav oss av på andra äventyr. 

Min favorit italienare Alessandro och jag
Jag och Sanaz <3

Jag och Lodine

Wojtek, Pietro, Federica, Heidi, Sanaz, Lodine, Ania, jag och Alex

Kota, Wojtek, Pietro, Lodine, Alessandro, Alex och Fred

Efter Banquetten drog vi oss vidare till Anias lilla lägenhet där vi förfestade innan efterfesten. Vi var rund 20 pers som trängdes i hennes lilla lägenhet men det var väldigt kul.

Det är ett väldigt fint gäng med utbytesstudenter som jag har fått lära känna här borta! Utan dem hade inte den här semestern blivit så fantastiskt bra som den faktiskt har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0