Port Renfrew mini road trip!!


Alex, Camille, Alessandro, Clemens, Benedict, jag, Diederik, Ania, Tobias och Lodine!
I lördags gick jag upp tidigt för att åka på en liten mini roadtrip till Port Renfrew. Vi åkte i två bilar och det visade sig att ingen av oss hade någon aning om vad vi skulle göra där. Vädret var inte heller på vår sida till att börja med. När vi kom fram till själva staden stannade vi vid en fin strand. Jag skulle i och för sig inte kalla det för en stad utan det var mer en by. Jag och Lodine kom fram till att vi hade hamnat i the asshole of the world. Mitt ute i ingenstans helt utan täckning på mobilerna. 
Vägarna var väldigt dåliga eftersom att vi i stort sätt var ute i skogen och körde. Tobias, Diederik och några andra killar har köpt bilen jag åkte i och de är väldigt kära i den. De tyckte även att det var kul att köra rally både i gropar och i vattenpölar. 

Varje gång vi stannade för att gå ut ur bilen började det regna och varje gång vi satte oss i bilen igen för att åka vidare sken solen. Vi fick till och med vara med om en hagelskur här på stranden. Det var något som jag aldrig hade förväntat mig att få uppleva i Victoria av alla ställen. 

Camille, Alessandro och Ania

Alessandro, jag, Diederik, Lodine och Ania
Längs hela stranden låg enorma stammar som hade flutit upp från vattnet. Vi underhöll oss ett tag med att ta bilder på oss med huvudena mellan rötterna på träden. 
Vi åkte sedan vidare till Cowichan Lake, Cowichan River Provincial Park och Gordon Bay Provincial Park. Vi bestämde oss för att hikea två olika trails. Den ena var ganska platt medan den andra var hämskt brant! 

Det är väldigt häftigt hur naturen kan ändras så pass mycket trots att man bara åkt några kilometer åt ett annat håll. På vägen hem åkte vi genom Duncan vilket resulterade i att vi i stort sätt åkte längs kusten i en stor cirkel runt ön. 

Det här är nog den bästa bilden jag har sett hittills! Ni kanske tycker att det är samma bild som den som är i början men om ni tittar noggrant så kommer ni se att det inte är helt samma. Finn fem fel fast att det i den här bilden är nio fel. När vi tog bilden skojade Tobias om att han skulle klippa ut sitt ansikte och klippa in det istället för våra. Tror inte riktigt att någon förväntade sig att han skulle göra det men här har ni resultatet! Så himla rolig bild!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0