Half way mark!


Den här veckan har gått fort!! I tisdags hade jag min sista mid-term vilket var väldigt skönt. Nu har jag bara en jädrans massa uppsatser kvar innan tentorna drar igång. 
Mamma skickade paket från Sverige!
Det tar emot att säga det men ungefär hälften av det ätbara slank ner i magen under de två första dagarna. Woops! Men gott var det i alla fall! Fick också ett brev av Amanda på posten vilket var väldigt uppskattat! Älskar att få brev, speciellt när man är så långt hemmifrån! 

På onsdagen insåg jag att jag hade nått mitt half way mark! Det var 76 dagar sedan jag anlände i Victoria och 76 dagar kvar tills jag landar i Sverige igen. Egentligen borde jag kanske ha räknat från att jag åkte till Minnesota så riktigt halvvägs var det kanske inte. Jag insåg också att jag kommer få tillbaka väldigt mycket på skatten. Hej ny mobil! På kvällen träffades vi allihopa hos mig och spelade kortspel. Jag ska ta och köpa mig ett av de här spelen som jag kan ta med hem! Se upp där hemma kompisar för här ska det spelad kort!

På torsdagen storhandlade jag och Sanaz på Walmart. Vi hade inte räknat med att det skulle regna när vi kom ut och att vi dessutom missat bussen så vi satte oss på Donken och käkade tills jag nästan missade min lektion. På kvällen åkte jag med ett gäng till en pub och åt chicken wings till middag. Vi spelade musik bingo och man kunde vinna en gitarr. Tyvärr så lyckades ingen av oss göra det. 

På fredagen hamnade vi på ett all-you-can-eat sushi ställe. Vi åt sushi tills vi storknade och det var både gott och trevligt! Killarna åt som gamar och testade både den ena råa fisken efter den andra. De åt till och med rå bläckfisk!! Själv höll jag mig till det vanliga som inte såg läskigt ut. Någon middag den kvällen behövdes inte kan jag lova! På kvällen hittade vi efter 1 timmes promenad till en fest som inte var på campus. Vi var alla trötta och mätta så vi tog det lugnt för att orka ta oss upp och ut på äventyr den kommande morgonen istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0