1 month until next chapter starts!


Börjar med att berätta att idag är det exakt en månad kvar tills jag sitter på ett plan till Hawaii. Aldrig någonsin har jag haft några planer på att åka till Hawaii. Jag menar hallå, det är Hawaiivi pratar om!!! Dit åker man bara i filmer! Men man ska ju ta vara på all möjligheter man får här i livet så nu ska jag åka till Hawaii i en vecka!
Jag har varit riktigt duktig den här veckan och tagit mig ut och tränat på morgnarna. Både sprungit och promenerat faktiskt. På bilden har ni en av de stenar som finns runt om skolan med skolans namn på. Innan jag åker härifrån ska jag se till att få en bra bild med den. 

På torsdagen åkte Sanaz och jag till downtown och åt persisk mat till middag efter min lektion. Jag måste säga att det var väldigt gott och Sanaz var väldigt glad över att få äta riktig persisk mat efter X antal månader utan. 

På lördagsmorgonen tittade jag på Melodifestivalen samtidigt som jag försökte plugga till min sista mid-term. Pluggandet gick väl kanske inte så jättebra eftersom att jag ver mer intresserad av tvn men jag fick lite gjort i alla fall. 

Camille, Ania och Clemens 
På kvällen hade vi en mysig tacos middag hela gänget. Tjejerna stod i köket medan killarna satt i vardagsrummet och väntade. Att laga mat till 15 pers är inte speciellt lätt måste jag säga. I alla fall inte när det gäller att planera hur mycket man ska köpa. På bilden leker vi en lek vilket är anledningen till att alla sitter och ser jätteknasiga ut med kaninöron. 

Sanaz och Tobias gillade kakan väldigt mycket
Vid tolvslaget firade vi Clemens som fyllde 22! Vi firade med kaka och trevligt umgänge innan vi promenerade hem. Jag tror att det här var första helgen sen jag kom hit som vi inte festade. Det tar emot att säga det men det kändes väldigt konstigt att inte gå ut och dansa som vi alltid brukar göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0