Hawaii 2015!!!


Den 15e April tog vi vårt pick och pack och mötte upp mitt Hawaii gäng! Vi tog färjan till Vancouver där vi sedan hoppade på flyget till Hawaii! Gissa hur exalterade vi var!?
7 pers med 9 väskor!

Sanaz, jag och Lodine hade tur som fick sittplatser bredvid varandra. 

Vi bodde i ett penthouse på 23e våningen så utsikten var fantastisk. Vi hade också en pool och grill på taket!

Första dagen bestämde vi oss för att hikea upp till Diamond Head. Utsikten var helt fantastisk och man kunde se hela Honolulu. 

På eftermiddagen hände vi på Waikiki Beach och njöt av solen. Sanaz moster och kusin var där och hon skämde bort oss med glass. 

Dag nummer 2 spenderades med att hikea upp för Koko Crater. Vi gick hela vägen från botten av berget på vänster sida till toppen. Det var som en enda lång trappa med 1048 steg vilket motsvarade 84 våningar. 

Trappan!!!

Utsikten var fantastisk trots att det var lite läskigt för att det var så högt!

Efter lite vila och lunch åkte vi till Hanuma Bay och hängde på stranden. Jag testade också på att snorkla vilket inte var min grej. Jag såg en fisk som var 30 cm lång och fick panik så jag gav upp. 

Hanuma Bay

På kvällen åt vi hamburgare och drack drinkar. Mina drinkar var dock alkoholfria eftersom att jag var den enda som inte var tillräckligt gammal för att dricka i staterna. 

Dagen efter stannad jag, Sanaz och Lodine hemma på stranden hela dagen. Jag brände mig ganska rejält så jag såg ut som en kräfta!

Lodine och jag som turister!

Solnedgången från Waikiki Beach
Camille och jag svalkade benen i svinkallt vatten efter att ha hikeat i djungeln där vi både gick vilse och fick över 60 myggbett var!

Dagen efter åkte vi till North Shore och badade i vattenfall. Det var helt klart en av de bästa sakerna vi gjorde enligt mig. Man var tvungen att ha flytväst på sig vilket gjorde det hela så mycket bättre. 

Vi åkte också och kollade på enorma vågor. Eftersom att jag hade bränt mig väldigt ordentligt var jag tvungen att gömma mig under en massa kläder hela dagen. 

Kvällen avslutades med en bbq på vår rooftop!

Näst sista dagen han beskrivas med några få ord - strandhäng, dubbel regnbåge och regn! Vi åt middag på en mysig fisk restaurang som avslut på en fantastisk resa. 
Hemresan var väldigt lång och vi var väldigt trötta. Det var en fantastisk resa och vi var ett toppengäng som åkte tillsammans. Trots att det var väldigt trångt att bo 7 pers i en lägenhet för 2 så hade vi det väldigt bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0