Hump day!

 
En sak som jag fick lära mig i USA är att onsdagar är "Hump day" vilket kommer av reklamen ovan. Jag har märkt att det har börjat komma till Sverige nu också så för er som undrar vad Hump day är så har ni svaret här! Jag såg många konstiga reklamer i Amerika varav den här helt klart är favoriten. Hump day refererar till mitten av veckan vilket är anledningen till att just onsdagar har fått den här bemärkelsen. Vi hade väldigt kul med det här uttrycket under sommaren bland annat genom att säga hela reklamen efter att ha andats in helium. En vanlig konversation mellan mig och min värdsyster på en onsdag blir aldrig utan en kommentar om att det är Hump day!
 
Whoop Whoop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0