Mitt 2010 i bilder!

Jag blev lite sugen att lägga upp mitt år i bilder som så många andra har gjort dock var det inte alls meningen att det skulle bli så likt Amandas! xD haha
Här kommer det iallafall:


Min minsta kusin Ella döptes, jag fick en hyfsat bra bild på fyverkerierna och jag testade webbcameran i Mickans nya dator xD Jag var även på Rock fest hos Evelina och jag tycker att vi var väldigt fina apor!

I Februari var det lika mycket snö ute som det är nu! haha Jag och Sohejla uppträdde i Scenchansen med Crazier och Baby, videor hittas här: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette#p/u/19/D57Tn-J9bpg 
Om jag inte har helt fel så var detta vårat andra uppträdande för publik och vi vann faktiskt tävlingen! :D

Detta var nog inte en så jätte händelserik månad eftersom jag knappt har några bilder härifrån :P Men iallafall, jag och Sohejla sjöng 2 låtar helt akustiskt i Fresta kyrkan vilket var lite annorlunda men vi fick mycket applåder så jag antar att det gick bra! :P
Videor hittas här: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette#p/u/17/WMQnn_Oe9ms

Vi var på "inflyttningsfika" i stan hos mammas kusin och jag lekte lite till med Mickans Webbcam :P

I mars hände det lite mer! Jag och Sohejla var med och tävlade i "Väsby mot Våld's" konsert "Peace and Safe" med min första egna låt. Det gick tyvär inte så bra för oss men man kan ju inte alltid vinna :P
Låten finns här: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette#p/u/12/ciJW1RQ6yBY
Sohejla och jag spelade in 3 demosar som vi vann på Scenchansen! Jag tycker dock inte att låtarna blev så jättebra men, men :P
Här är dom: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette#p/u/8/_g-eXNbAWGc
Jag åkte även till Gotland med pappa, syrran, hennes fotbollslag och Tina :)

I Juni slutade jag 9:an men innan det var det både 9:ornas middag och 9:ornas show! Jag uppträdde själv i showen med min låt "I Will Fight(Outrage)". Jag spenderade även en del av lovet på landet med familjen.

I Juli hände inte så mycket. Jag var på landet med kusinerna och vi hade myrinvasion! haha Det blev några fina bilder på naturen iallafall :P

I Augusti var det dags för en spelning! Jag och Sohejla blev tillfrågade om vi ville spela på Väsby mot våld's 1 års dag tror jag att det var. Självklart gjorde vi det, synd bara att det inte kom så mycket folk!
En av låtarna vi sjöng: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette#p/u/5/wUJViGfW_AM
Jag började även Gymnasiet denna månad! Jag var rätt nervös för att jag inte skulle passa in men det visade sig att jag fick flera vänner! Jag kommer ihåg att jag sa till mamma en dag när jag kom hem från skolan "Mamma, jag har bestämt att Amanda ska bli min nya bästa vänn!" Och så blev det!

Detta var MIN månad! Jag fyllde 16 och firade genom en tjejmiddag med mina nära och kära! Jag och Sohejla hade även en Spelning i Infra för de som har jobbat 25 år i kommunen. Vilundas rektor var där så det blev lite konstigt att träffa honom dagen efter i skolan xD

I oktober hade vi Presentationday i skolan och då sjöng jag min låt "Mindre värd" som jag gjorde som ett skolprojekt till Svenska A. Jag permanentade håret och firade Halloween med mina vänner. Min mamma beställde även en syskonfotografering av Amanda så vi fick några finfina bilder. Jag fick ett tack kort från hon som höll i spelningen månaden före och jag och Amanda bakade bullar som vi sedan sållde i skolan ;P

Detta är det ända kortet som jag har från November! Vi Bowlade med mormor och Marwin och jag vann! :D

December däremot skulle jag säga var den bästa månaden på hela året! Jag gick med i kören och blev vald till Lucia. Fick min gitarr i julklapp som jag funderar på att döpa till "Gibbe" xD Jag klippte av mig håret! :O Salaam lämnade oss, vilket inte var så roligt.
Jag uppträdde själv för första gången på musikskolans julkonsert: http://www.youtube.com/user/MusicbyTette?feature=mhum#p/u/2/xprgUb5Df-0
Jag var med på Vilundas julavslutning och även på VNG's. Jag blev även kompis med Tewar, vilket jag är jättetacksam för! :D

Som ni ser så finns det olika mycket bilder beroende på vilken månad det var. Jag hade glömt att jag har gjort minst hälften av alla dessa saker! 2010 blev trotts allt ett rätt bra år även fast det inträffade saker som man hällst vill ha ogjorda. Är det någon av er om har några intressanta nyårslöften? Själv har jag inga :P
Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0