1 month in Victoria, Canada!


Hur sjukt är det att jag redan har varit här i en månad!? I fredags åkte till ett shopping mall med en kompis som behövde köpa kläder. Vi käkade grekiskt till lunch och gick vilse inne i köpcentret några gånger. Jag kände mig väldigt badass när jag kom ut därifrån med en kniv som jag köpte till mitt kök. Jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna flytta hem igen. Det kommer bli väldigt konstigt. När vi sen skulle ta oss hem igen gick vi vilse och det slutade med att vi gick ända till uptown där wallmart är. 
På kvällen begav vi oss till McKinnon gym för att heja på våra Vikes som spelade basket. Killarna fick tag i horn som de blåste i så vi var ganska döva efter det. På kvällen gick jag och Sanaz till en förfest i ett cluster innan vi bestämde oss för att åka till en club downtown. Stället hette Lucky och var nytt för mig men det var väldigt kul. Vi var ett litet mindre gäng den här gången men det var lika kul för det. 

Lördagen spenderades hos Sanaz för att skriva klart våra uppsatser på 10 sidor i ämnet International Business och för att laga mat. På kvällen gav vi oss av på förfest utanför campus för en gångs skull. Det var två kanadensare som bjöd dit oss, min och Clemens's buddys. Santiago och Heidi tyckte att min reflex var väldigt rolig av någon anledning. 
Jag och Tangy var ett utmärkt Beer Pong team så vi var ganska malliga som ni kan se på bilden. När tiden var inne drog vi oss vidare mot clubben District. Någon kände någon så att vi fick gå in gratis. Vi dansade hela natten och sen tog vi en taxi hem. 
Den här kvällen tar helt klart priset som den bästa utekvällen hittills! Här har ni Frankrike, Spanien, Italien och Sverige i en och samma bild. Jag visade min musikvideo på stora tvn och reaktionen på det var nog helt klart en av de roligaste jag har fått. Både Tangy och PJ stod och hoppade och skrattade så att de vek sig medan de skrek "It's Therese" mellan andetagen. Vet inte riktigt hur jag ska tolka den reaktionen!

På söndagen la vi dansskorna på hyllan för den här helgen och tog oss downtown till en bar för att kolla på Super Bowl. Vi fick bästa platserna i skönaste sofforna. Jag har aldrig förstått mig på amerikansk fotboll men nu fattar jag lite i alla fall. Patriots vann över Seahawks, tyvärr. Men det var en kul upplevelse. 
Fick en väldigt snygg ny keps av en av killarna som fångade den när de kastade ut gratis saker. Jag beställde en Pulled Pork burgare med cheese curds. Visade sig dock att cheese curds bara är ostbitar i det här landet så lite besviken var jag allt. Amerikansk reklam är alderles för mycket. Pausunderhållningen kan man dock inte klaga på. Katy Perry på en robothund som rör på sig. Hur häftigt låter inte det!? Fem timmar senare var det bara att ta sig hem och fortsätta skriva på uppsatsen. Det var även slutet på en sjukt rolig helg! Nu laddar jag om för min första mid-term på onsdag och Reading break nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0