Det är inte alla som får hänga med den här tjejen....



Läs rubriken, det är precis vad jag har gjort idag :D Hela dagen har jag kännt mig som en simsgubbe som har fått högre stjärnstatus :P Ni som har spelat sims 3 förstår vad jag menar ;) Vet ni inte vem den här tjejen är så borde ni kolla upp det! Det är iallafall Mariette Hansson (artistnamn MaryJet) som var med i Idol 2009 :D

Ni kanske undrar varför jag har hängt med henne halva dagen och det ska jag berätta:
Det började med att min gamla musiklärare tyckte att jag skulle vara med på LoudGirl. Det är ett evenemang som går bra lite längre ner i landet och då ville de prova det här också. Jag var väll lite fundersam över det från börjam men tillslut så sa jag ja. Pappa skjutsade mig till Jakobsberg i morse för att vara med på det här evenemanget. Jag hade egentligen ingen aning om vad vi skulle göra men det var jätteroligt! Vi satt och pratade en stund om vilka vi var och vad vi gjorde. Sen gick vi in i en replokal och provade på lite olika instrument. Vi bestämde oss för att spela in en låt tillsammans så resten av tiden gick ut på att repa till den. Jag fick låna Mariette's gitarr som var asnice! Jag har ingen aning om vad det var för märke men den hette iallafall Martin :P Jag skulle säga att det var en av de bästa gitarrerna jag har spelat på!

Vi valde iallafall att spela in Adele's Rolling in the deep. Jag kunde ju redan spela gitarr och piano + att jag kunde låten så jag hjälpte de andra med rätt ackord och grejjer. Efter vi hade käkat lunch så repade vi en gång och sedan spelade vi in låten i en studio :D Vi fick sedan låten bränd på en CD men jag har inte lyssnat på den än, vet inte om jag vågar haha. En liten rolig sak är att när jag skulle sjunga min solodel så var jag tvungen att stå böjd framför micken eftersom att jag var mycket längre än några av de andra :P Det roligaste var nog att Mariette och Ida som "ledde" allt troligtvis var gladare över resultatet än vi var :P De var superpossitiva och jättetrevliga tjejer som verkligen ville att vi skulle göra bra ifrån oss. Medan vi väntade på skivorna bytte vi facebook-namn eller vad man ska kalla det och snackade lite om idol. Mariette tyckte att jag skulle söka igen nästa år eftersom att jag inte gick vidare det här året så det ska jag göra :D Jag fick också höra att jag var jätteduktig, både på att sjunga och på att spela gitarr :D

Innan vi sa hejdå så tog vi några gruppbilder och både Mariette, Ida, jag och Hanna hade våra mobiler uppe och fotade under dagen. Så fort bilderna kommer upp på fb så ska jag visa er :D

En liten parantes som jag tänkte slänga in är att låten i det här inlägget, Forever, är Mariette's nya singel som spelades på P3 idag för första gången i radion :D Jag har redan kärat ner mig i den! Jag blev även väldigt inspirerad av henne för att hon har en väldigt speciell stil (och ett superfint efternamn ;P ) :D

Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0