Salaam Ibrahim <3

Den 11 december förra året var för många en väldigt sorglig dag. Det var den dagen som Salaam Ibrahim, Vilundas fritidsledare och alla elevers vän lämnade oss här på jorden. Personligen kände jag honom inte men jag har fått höra en massa bra saker om honom. Aldrig i hela mitt liv har jag mått så dåligt bara av att gå in i skolan. Vilunda som annars brukar vara en, enligt mig, ganska högljudd skola var nu försjunken i sorg och gråt.

Jag är en sådan människa som blir väldigt påverkad av att se andra, framförallt mina vänner, gråta. Detta ledde till att jag ville göra nått för att visa mitt stöd till alla de som faktiskt kände Salaam. Resultatet blev en låt skriven till honom med hjälp av en massa fina ord från alla i skolan. Jag spelade upp låten första gången för några vänner i kören under pausen på jul avslutningen och fick bara bra respons. Detta ledde sedan till en ny vän och hjälp att spela in låten.

Nu är det mer än 2 månader sedan Salaam lämnade oss och jag har än så länge inte hittat rätt tillfälle för att dela denna låt med er. Någon gång under de här 2 månaderna kom jag att tänka på den här dagen, alla hjärtans dag. För mig var det en självklarhet att jag skulle lägga upp låten just idag eftersom att jag har försökt få med all den kärlek alla kände för Salaam i texten.

Här är ”Someday”, till minne av Salaam Ibrahim<3

 


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jätte bra låt! :) Du är söt du som också tänker på andra <3

2011-02-14 @ 21:43:56
URL: http://michaelabjorkphoto.blogg.se/
Postat av: Casandra.

<3.

2011-02-15 @ 01:03:09
Postat av: LillaJoy

Men vilken fin och vacker låt <3<3

2011-02-23 @ 09:18:54
URL: http://lillajoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0