Kreta 9 - 23 Juli del 1/3


Som många av er vet så åkte jag till Kreta med min familj, mina kusiner och min farmor mitt i sommaren. Anledningen till varför vi åkte just i år var för att pappa fyllde jämt och det ville vi fira. Vi åkte till nästan samma ställe som för 4 år sedan.

Del 1/3

Dag 1:


Vi gick upp halv 4 på morgonen för att ta en taxi till Arlanda halv 5. Flyget gick kl 7 och det var väldigt mycket folk för att vara så tidigt på morgonen. Målnen var riktigt fina vid den här tiden och jag fick fönsterplatsen.

Det bästa med flygplansresan var helt klart maten! Jag älskar flygplansmaten, speciellt efterrätten ;) Kommer däremot inte ihåg vad det var vi fick.

När vi kom fram åkte vi buss till hotellet med en norsk guide som hette Preben :P När vi såg hotellet första gången blev jag lite besviken eftersom att det låg ett annat hotell bredvid som var mycket finare och det såg man före. Vi vande oss däremot så när första veckan hade gått så gjorde det inget.

Vi la oss vid polen direkt när vi kom dit och vi brände oss väldigt snabbt. Resturangen vi gick till hette Artemis om jag minns rätt och den här "skylten" stod över ingången.

Solnedgången var sjukt fin härifrån, däremot var inte maten så speciellt god och det tog jättelång tid tills vi fick den.

Ungefär här slutade min kamera fungera första gången. Vi fotade vågorna i solnedgången och jag älskar ljuset!

Dag 2:


Den här dörren är inte våran men de såg i stort sätt lika dana ut. Vi, jag farmor och Mickan bodde till vänster om dörren. På den här resturangen fick Sofia en beundrare som hette Jani.

Den näst godaste efterrätten fick vi här. Det var en pankaka med choklad i och Sofia fick 2 av sin nya kompis som var servitris för han hade sätt hennes reaktion när hon fick en pankaka :P

Hon fick skriva i gästboken, "maten var jättegod, tack för pankakan. Den var jättegod! SOFIA <3 JANI".

Dag 3:


Så här såg sängarna ut och de var hårda som stenar!

Hittade de här gubbarna på en vägg när vi vandrade uppåt för att hitta en resturang.

Vi hittade Manolis och det stank hästskit där men...

.. de hade den godaste maten jag åt på hela tiden! Stuffed Beefburger med pommes och tzatsiki :D Helt klart det godaste någon sin!

Dag 4:


På dagarna gör vi i stort sätt samma sak hela tiden och det är att sola och bada, därför skriver jag inte om det :P Den här kvällen gick vi jättelångt! Ända bort till Platanias och vi tänkte äta på den här resturangen som vi är på väg in till men den va jättedyr så vi gick till Vigli istället.

Sist vi var på Kreta hittade vi Vigli och det slåt allt!

Så här ser det ut och det är sjukt jobbigt att gå utt dit men det är värt det! Så om någon ska till Platanias eller Agia Marina så måste ni gå hit!

Utsikten är enormt fin och solnedgången lika så!

Vägen som är upplyst gick vi på och om man zoomar in ordentligt kan man se hela vägen till Chania.

Bilden säger själv vad vi gör :P

Fortsättning följer.....


Kommentarer
Postat av: Stefani Durschfall

Åh det ser så fint ut...

2011-08-12 @ 09:17:35
URL: http://stefanisfoto.blogg.se/
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

Vad härligt med en resa, såg helmysigt ut!

2011-08-12 @ 14:13:50
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: A L M A S F O T O ♥

ser superhärligt ut! :D

2011-08-17 @ 18:21:53
URL: http://HTTP://ALMASFOTO.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0