Mina gitarrer :)

Jag tänkte berätta lite om min utrustning och jag tänkte börja med mina älskade gitarrer! :D

Min första gitarr är en nylonsträngad, ackustisk gitarr som är väldigt enkel att spela på. Enligt min gamla gitarrlärare så har den ett ganska svagt ljud som inte nåt fram helt och hållet. Jag håller dock inte med riktigt :P Jag tycker att den är en alderles utmärkt nybörjar gitarr och sedan kan man som jag har gjort köppt lite mer avanserade strängar och då blir det automatiskt lite bättre ljud :)

Jag fick gitarren i julklapp så jag vet inte vart den är köpt men jag tror att den är från Stockholm. Priset tror jag låg runt 900kr ungefär. Jag kommer heller inte ihåg vad jag har för strängar till den för att jag är lite glömsk. Det jag kommer ihåg är att de kostade ca 140kr. Här kommer en bild Gunvor som jag har döpt den till:


Guvnor GC304

Märket Guvnor är Engelskt därför är även deras hemsida på engelska:
http://www.guvnor.com/



Gitarr nr 2 köpte jag när jag fyllde 15 förra året. Det är en stålsträngad ackustisk gitarr som till min stora förtjusning är blå! :D Den här gitarren är mer avanserad och lite svårspelad. Jag spelar inte så mycket på den än så länge för att jag måste vänja mina fingrar vid stålsträngar eftersom att man får riktigt ont efter en stund. Annars så är det en väldigt bra gitarr med bra kvallitet och dessutom fin att titta på :P

Den här gitarren kostade ungefär 1200kr om jag inte minns helt fel. Den är lite större och lite tyngre än den nylonsträngade och så är det oftast med stålsträngade gitarrer. Innan jag köpte den här så trodde jag att det var ett annat märke så jag hade bestämt att den skulle heta Inez men eftersom det inte var det märket så har jag inte något namn på den. Här kommer iallafall en bild:


Tenson dreadnought D1 Acoustic

Jag köpte den här på Musiklagret och just den här färgen finns dock inte kvar längre. Här är deras hemsida:
http://www.musiklagret.nu/news_1.html

Hare gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0